آی یو آی موفق، احتمالش چه قدر است؟

توسط: | برچسب ها: | دیدگاه ها: 0 | ژانویه 21st, 2017

تلقیح مصنوعی یا تلقیح درون رحمی (IUI) به این معنی است که اسپرم درون رحم قرار داده می شود به طوری که در نهایت به جایی که می خواهد برسد.شاید داروهای تحریک کننده تولید تخمک های بیشتر را طی چرخه IUI مصرف کنید.

برخی پزشکان با کلوماید شروع می کنند، قرصی که بازده تولید تخمک را افزایش می دهد و بعد از چند ماه به مرحله تحریک با گنادوتروپین (تزریق آمپول hCG) می رسند.

در گذشته برخی از پزشکان فقط چرخه معمول بیمار را بررسی می کردند و سپس تلقیح را انجام می دادند و امیدوار بودند که آن یک یا دو فولیکولی را که هر ماه تولید می کنید بارور کنند. اگر هر دوی شما یک نمونه اسپرم طبیعی و تخمک گذاری معمولی داشته باشید، تلقیح مصنوعی هیچ برتری ای بر آمیزش جنسی زمان بندی شده ندارد، همچنین IUI در صورتی که مشکل مربوط به مسایل مردانه باشد (تعداد اسپرم بسیار پایین یا آنتی بادی های ضد اسپرم) یا لوله ای بسته شده موثر واقع نمی شود.

با وجود این که آمارهای گزارش شده درباره IUI بسیار متفاوت اند، اغلب بررسی ها نشان دهنده موفقیت تقریبا ۱۰ درصدی زنان کمتر از ۳۵ سال در هر ماه است که به همراه IUI، کلومیفن مصرف می کنند.

این درصد با افزایش سن کاهش می یابد. داروهای تزریقی، فولیکول های بیشتری در هر ماه تولید می کنند و بنابراین نرخ موفقیت آن ها در کنار استفاده از IUI در مقایسه با داروهای خوراکی کمی بیشتر است، حدود ۱۵ درصد برای زنان کمتر از ۳۵ سال.

بسیاری از متخصصان بر این باورند که احتمال باردار شدن بعد از شش چرخه شکست خورده IUI کم است مگر این که از باروری آزمایشگاهی استفاده کنید.

EnglishIran support
کمک لازم دارید؟
درخواست پشتیبانی
Please Wait
Please Wait