درک بارداری برای پدرها، این ها را باید بدانید

توسط: | برچسب ها: | دیدگاه ها: 0 | ژانویه 21st, 2017

چه آمادگی اش را داشته باشید و چه نداشته باشید بالاخره موضوع بارداری برای شما و همسرتان تبدیل به موضوعی برای بحث و تبادل نظر می شود. اگر در جریان آنچه برای همسرتان، چه روحی و چه جسمی، رخ می دهد باشید بهتر می توانید از همان قدم های اول او را حمایت کنید.

علایم بارداری
بسیاری از زنان در نخستین سه ماهه بارداری شان از این که باردار هستند باخبر نمی شوند. برای زنانی که چرخه های ثابت قاعدگی دارند، نخستین نشانه بارداری عقب افتادن قاعدگی است. اما زنان بارداری هم هستند که در طول بارداری خونریزی های سبکی داشته باشند. به طور کلی نشانه های بارداری عبارتند از: حالت تهوع، افزایش ادرار و حساس شدن سینه ها. اما هر دوره بارداری برای هر زنی تفاوت های خاص خود را دارد بنابراین همه نشانه هایی که بیان شد ممکن است درباره همسر شما صدق نکنند.
 
تهوع صبحگاهی
پزشکان تخمین می زنند که میان هشتاد تا نود درصد زنان باردار حالت تهوع صبحگاهی را تجربه می کنند. حالت تهوع صبحگاهی بر خلاف نامش در هر زمانی از شب و روز برای زنان باردار اتفاق می افتد. به ویژه برخی بوها و مزه ها ممکن است تهوع او را برانگیزند. بنابراین سعی کنید این بوها و طعم ها را بشناسید. اگر حالت تهوع همسرتان زیاد از حد شد ممکن است نسبت به بارداری حس بدی پیدا کند و بنابراین بهتر است به او اطمینان دهید که اکثر زنان در سه ماهه اول بارداری شان وضعیتی مشابه دارند، اما بعد از این سه ماه از آن رها خواهند شد.

چند بسته کیک برنجی و چوب شور بخرید و در کیف یا کنار تخت همسرتان بگذارید تا هنگام بیدار شدن آن ها را بخورد. نوشیدن چای زنجبیلی هم گاهی در این باره معجزه می کند. پس چای و بیسکویت زنجبیلی را هم به لیست خریدتان اضافه کنید.
 
فراز و فرودهای عاطفی
در هنگام طی شدن نخستین سه ماهه بارداری ممکن است فراز و فرودهای عاطفی همسرتان تشدید شوند. کوچک ترین چیزی ممکن است اشک به چشمانش بیاورد و یا از خنده روده برش کند. نگران نباشید، این ها همه بخشی از بارداری اند.
 
خستگی و خواب
شاید همسر شما بخواهد مدت زیادی بخوابد و این فقط به دلیل این است که او خسته است. پروراندن یک نوزاد در شکم کاری طاقت فرسا و خسته کننده است. به او فضا و زمان اختصاصی بیشتری بدهید و در عین حال هر لحظه برای بودن در کنارش حاضر باشید اما مزاحمتی ایجاد نکنید. به زودی پاداش این احساسات خود را می گیرید.
 
تغییر شیوه زندگی
همسرتان را فعال نگه دارید. راه رفتن، شنا و دوچرخه سواری تمرین های بسیار خوبی برای این دوره هستند که می توانید با هم انجام شان دهید. فراهم کردن یک رژیم سالم و پرفیبر، غذاهایی شامل فولیک اسید هم راه دیگری برای در سلامت نگاه داشتن همسرتان است. این موارد را به او پیشنهاد کنید ولی اصرار نورزید و همیشه در کنار او حمایتگر و حاضر باشید.

منبع:دانشنامه فرزند

EnglishIran support
کمک لازم دارید؟
درخواست پشتیبانی
Please Wait
Please Wait